Jens CK Bruhn

Byrådskandidat i Vejen Kommune

Hvad vil jeg

28. oktober 2021

Jeg vil særligt arbejde med:

UDDANNELSE. Vi skal have fokus på at få skolerne i top ti. Derudover skal vi have uddannet flere -specielt unge mennesker. Vi skal have flere uddannelsesmuligheder til Vejen. Gerne i samarbejde med virksomheder/industri. Vi har slagterier, transportsektor med mere, der vil kunne få meget ud af dette samarbejde.

KLIMARÅD OG KLIMAPARK.
Lad os få lavet en klimapark og et klimaråd med erhvervsfolk og almindelige borgere. Det skal give mening for borgere og erhverv, når vi satser på udvikling, men jeg er helt sikker på, at når vi arbejder sammen om klimaudvikling, kan vi udvikle Vejen kommune. Jeg foreslår, at vi giver mulighed for oprettelsen af en klimapark, så virksomheder i et fællesskab kan spare med hinanden, når der arbejdes med klimaløsninger. Lad os komme i gang!

FLERE BORGERE. Vi skal have flere borgere til hele kommunen. Vi får en bedre drift og flere skattekroner til velfærd og andet. Der skal fart på udstykninger, hvor der er behov. Det går alt for langsomt.

BEDRE KOMMUNIKATION. Alt for ofte går kommunikationen gal for kommunen -tit fordi den er manglende. Det skal vi gøre bedre. Der skal forklaringer til, når noget ændres med mere. Vi skal arbejde på at undgå frustrationer.

VÆK MED INDKØBSAFTALER. Alt for ofte sender vi handel ud af kommunen i stedet for at bruge lokale virksomheder. Det er ikke rimeligt. Desuden koster det uanede mængder af tid, når der skal bestilles, og tit finder man ikke det, man søger. Det kan vi gøre bedre.

UNGE PÅ KANTEN. Vi har fantastiske faciliteter omkring Skoleskoven, men bruger dem næsten ikke. Her er plads til unge, der ikke har en uddannelse og mangler hjælp. Med en god indsats, kan de klargøres til en uddannelse eller arbejde. Det kan gøres bedre.